Periodisme Juvenil

Xiulant als bancs: la història d'Antonio Ruiz

dijous, 10 de juliol del 2014

TARRAGONA.- Estava caminant pels carrers de la ciutat de Tarragona quan vaig sentir uns xiulets. No n’eren molts però xiulaven amb força. Al arribar davant de Catalunya Caixa hi havia dos homes protestant amb uns cartells i repartint informació. Vaig treure el mòbil, disposat a fer una fotografia per penjar-la al Twitter o al Facebook però de cop un d’ells es va ficar davant del cartell de Catalunya Caixa i em va dir “que es vegi bé el rètol”. 

Antonio Ruiz davant Catalunya Caixa (Tarragona)
Així va ser com vaig conèixer Antonio Ruiz Marchante. Jo no disposava de molt de temps, havia d’agafar el tren i no el podia perdre. Tot i així vaig voler interessar-me per la seva història, vaig voler saber els motius que el portaven a xiular davant de l’entitat financera.

Quan vaig arribar a casa amb tota la documentació que em va facilitar i amb altra que vaig estar cercant per internet, me’n vaig adonar que darrera d’Antonio hi havia molt més que una simple protesta.

L’octubre del 2012, Ruiz, en representació de les mercantils Construccions Jaoma, S.L, i de la Promotora de les Bigues del Molí S.L, va fer un escrit a la fiscalia de Tarragona on sol·licitava una investigació per les pràctiques comercials de Catalunya Caixa que considerava d’il·legals i que va portar a la ruïna a molts dels promotors. Semblava ser que l’entitat financera es negava repetidament a subrogar als compradors de les mercantils esmentades, mentre els proposaven adquirir altres immobles de la cartera de l’entitat bancaria a preus inferiors, el que es considerava com una competència deslleial per provocar una manipulació dels preus dels habitatges, pèrdua de clients per ofertes temeràries i per la ruïna dels empresaris portada a cap per Catalunya Caixa de forma sistemàtica.

Posteriorment la fiscal Catalina Amador Martí va contestar l’escrit, arxivant el cas per no revestir els fets denunciats caràcters de delicte. Segons Catalina Amadaor no hi ha ningun il·lícit penal i assegurava que simplement són condicions que ofereixen les entitats bancaries per beneficiar més al client.
Antonio, però, no va decaure i va intentar-ho per la fiscalia anticorrupció de Barcelona amb més o menys el mateix escrit. La resposta, aquesta vegada més breu, va tornar a ser feta per la mateixa fiscal, Catalina Amador. La resolució era exactament la mateixa.

Ara, Antonio Ruiz Marchante, representat de la Plataforma de Afectats per la Competència Deslleial i la Pèrdua de Drets Constitucionals, continua manifestant-se en contra de les entitats financeres, abandonat per les institucions i amb  l’esperança que algun dia aquestes entitats responguin als seus actes.

Imatge on es veu l'edifici central de Catalunya Caixa (Tarragona)



0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright © -2012 Periodisme Juvenil All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks