Periodisme Juvenil

La ciutadania es descontenta de la zona blava de Tortosa i es parla d'una possible fallida del Pàrquing del Carrilet

divendres, 23 de març de 2012

Tortosa, fa pocs dies que va estrenar les noves zones on es va ampliar la zona blava de la ciutat. Aquest acte del govern de CiU de Tortosa ha reaccionat negativament entre la ciutadania, i es parla si es degut per una possible fallida del Pàrquing del Carrilet. 
La ciutadania està descontenta pel abús que ha fet el govern de Ferran Bel, ampliant amb tantes places la zona blava de la ciutat, afavorint així a una empresa privada. Es considera també que és una manera “recaudativa” que no és necessària i que a més allunya l'afavoriment del comerç, que intenta defensar l'alcalde de Tortosa. A més es atribuït a la fallida del Pàrquing soterrat del Carrilet, ja que es considera cara la taxa que s'ha de pagar. A més la gent pensa que s'ha gastat molt rehabilitant les noves cabines de pagament de taxa de la zona blava, ja que n'hi ha llocs que estan les dues cabines amb funcionament. 

Des del PSC de Tortosa, Antoni Sabaté ha apuntat, que no obeeix un model de "mobilitat" perquè considera que es tindria que prioritzar la campanya del transport públic i  aposta per abaratir les taxes dels transports públics, adaptant-les a l'economia de les famílies de la ciutadania, ja que es considera per part de la ciutadania, cara la taxa actual. Finalment, Sabaté, posa un interrogant, a la coincidència de la poca acceptació del Pàrquing del Carrilet.

ICV-Entesa per Tortosa s'oposa a l'ampliació de la zona blava ja que entenen que es "una mesura absolutament desproporcionada que només busca escanyar més a la ciutadania de Tortosa per donar més facturació a l'empresa que ha de construir les piscines, els aparcaments soterrats, i la resta d'obres faraòniques de Ferran Bel".  Jaume Forcadell explica que la concessió de la zona blava va associada a la construcció de l'aparcament de la Plaça Mossèn Sol, que ja s'hauria d'haver acabat (el termini d'execució era de 13 mesos i es va adjudicar fa 15 mesos) i ni tan sols han començat les obres ni s'ha presentat el projecte executiu. És fals, i la ciutadania ho sap, que es faci per afavorir la mobilitat i el comerç. Forcadell no entén de cap manera el per què el govern premia una empresa que incompleix els seus compromisos ampliant-li la facturació de la zona blava. Per últim demana una explicació del govern en relació a les obres adjudicades a l'empresa i què està passant amb aquests contractes. 

El PxC de Tortosa, creu que és un error i "una barbaritat" l´augment de la zona blava i de fer pagar a les tardes al barri de Ferreries. "Un atracament a les ja molt escurades butxaques dels ciutadans. Una nova estafa" segons ha dit Jordi Casanova. El regidor considera també "fracàs evident" del Pàrquing del Carrilet, "ja que no és lloc per posar-lo i les tarifes no són accessibles per la gran majoria dels ciutadans". Casanova, acaba les declaracions realitzades per aquest propi mitja reclamant "menys zones blaves i més aparcaments gratuïts a la nostra ciutat!".

Jaume Solé, del PP a Tortosa considera que “L’ampliació de la zona blava és negatiu per al comerç en general. Fer demagògia és dir que es tracta d’una mesura que l’afavoreix". Com amb el PSC han coincidit que es tindria que fer campanyes per utilitzar el transport public

Per la seva banda, CiU, explica que l'increment de la zona blava arriba tal i com ja s'havia anunciat en el marc de l'adjudicació d'un nou contracte de gestió, amb l'objectiu d'incrementar la rotació de vehicles als principals eixos comercials de la ciutat.  Expliquen també que la decisió d'ampliar l'espai d'aparcament de pagament arriba després que l'Ajuntament hagi creat més de 500 noves places gratuïtes en diferents aparcaments en superfície a la ciutat.

El grup municipal ERC no està a favor de les formes de la posada en marxa de la zona blava, asseguren que ells havien recolzat una ampliació molt menor d'aquesta ampliació. A més a més, no s'iniciativa amb una ciutat saludable on es prioritzi el desplaçament sostenible. Acaben les seves declaracions que s'ha de fer una ciutat més sostenible, i que les polítiques del govern de la ciutat són de majoria absolua dicatorial, sense informar ni consensua ningua mesura amb els tortosins i tortosines.

Imatge arxiu: Ferran Bel a la Plaça del Carrilet

2 comentaris:

  1. Tan sols cal veure gairebé tots els aparcaments buits de les noves zones blaves per entendre que la mesura és errónia. No trobareu en cap ciutat zones d'aparcament limitat amplament buides en horari normal de funcionament. La construcció de l'aparcament del Carrilet va ser un error i l'ampliació de la nova zona blava és un error. Pel contrari tan sols cal anar pel matí als Jutjats per veure la mancança d'aparcaments en la zona.

    Si la finalitat d'una zona d'horari limitat és la rotació de vehicles, però en realitat aconsegueix que els vehicles no aparquin, vol dir que els vehicles han localitzat llocs alternatius gratuïts. La manca de resultats econòmics d'un concessionari acaba provocant l'externalització pública del dèficit, cosa que encara agreuja més la situació econòmica dels ciutadans.

    A títol personal estic en contra de l'ampliació de la zona blava.

    ResponElimina
  2. Crec que és una barbaritat

    ResponElimina

 
Copyright © -2012 Periodisme Juvenil All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks