Periodisme Juvenil

Mag Xavi "intento amb els meus espectacles que no només tinguin màgia sinó que siguin màgics en la seva globalitat"

dilluns, 9 de gener del 2012


     
Mag Xavi, un noi, mag, que es va presentar al programa de Telecinco "Tu Si Que Vales!", on va ser una gran experiència per ell i fins i tot va agrair la valoració del peculiar Risto Mejide, el programa televisiu no és l'únic que ha fet, s'ha voltat Europa i també ha viatjat als Estats Units. Mag Xavi, un noi, que intenta que la seva màgia, a més sigui d'un estil màgic.
1. Xavi, que et va fer que volguessis dedicar-te a ser mag?
Doncs als set anys ho vaig tenir clar després d’assistir a una actuació a l’antic teatre del Rey de la Màgia. Actuaven la Capsa Màgica que sempre seran per mi els meus pares en el món de la màgia i em vaig meravellar per aquell seguit d’il·lusions impossibles.
 
2.  Des de quan fa que practiques la màgia?
Practico la màgia des dels set anys i sempre l’he pogut compaginar bé amb els estudis i amb el teatre.  Ara ja fa 5 anys que vaig començar a fer actuacions; primer en els entremitjos de representacions teatrals amb la Cia Ocellassos i, posteriorment, ja vaig començar a actuar en particulars, teatres i esdeveniments públics. Tot i estar actuant contínuament, sóc molt inquiet i sempre intento innovar buscant nous trucs o noves presentacions a trucs antics. Intento en la mesura del possible modernitzar la meva màgia i evitar utilitzar accessoris impropis del Segle XXI.

3.      
Com definiries per a tu la paraula màgic?
S’ha de diferenciar entre màgia i màgic. Malauradament, en l’actualitat, l’espectacle de màgia molts cops ja no va lligat a la paraula màgic. Hem arribat a un punt on espectacles com els del Cirque du Soleil o de James Thiérrée (net de Charles Chaplin) arriben a ser més màgics que els propis espectacles de màgia.

El que intento amb els meus espectacles és que no només tinguin màgia sinó que siguin màgics en la seva globalitat. Intento donar un sentit a tot l’espectacle i que no és limiti a ser una seqüència de trucs. En l’espectacle Somnis que és fins ara el de més gran format que he creat, intento combinar diferents disciplines com teatre, ball, poesia i màgia per tal d’aconseguir un espectacle màgic: que captivi i emocioni la gent.


4.      
Et vam veure recentment a Tu Si que Vales, de Telecinco, que va significar per tu l’estada al programa?
La possibilitat d’aparèixer a Tu Si Que Vales va ser una gran experiència. En primer lloc, em va permetre donar-me a conèixer massivament a gran part del públic espanyol. En segon lloc, trepitjar un plató de televisió és una experiència molt enriquidora a nivell personal que recomanaria a tothom.
 
5.       Risto Mejide, et va donar un consell, tenies por una mica, abans de que et digués res?
No el vaig afrontar mai com una por sinó com algú que em diria la veritat i que m’ajudaria a prosseguir en un futur. I la veritat és que estic molt agraït pel comentari que em va fer, primer per la gran publi que em va fer i després perquè he après que sempre he de vendre el meu producte exclusiu.

5. 
Tinc entès que has viatges per molts de llocs amb la teva màgia, quina és l’actuació que t’ha marcat més a la teva vida?
Sí la veritat és que he actuat en països com Anglaterra, França o Estats Units però si m’he de quedar amb una actuació és la que vaig fer a la residència McDonalds per nens amb càncer de la Vall D’Hebron. Va ser tot un repte molt gratificant per mi veure com a aquells nens que ho estaven passant tant malament se’ls hi despertava un somriure. Tota una lliçó!

6.      
On et podem veure actualment?
Doncs hi ha varis projectes en marxa però em penso que de moment no puc avançar-ne cap. Només dir que estic començant a planejar un nou espectacle de màgia teatral; o sigui que la màgia ja no ocorri perquè sí, sinó en el marc d’una història. Vull que l’espectador s’emocioni en l’espectacle. Totes les novetats s’aniran  publicant a: www.magxavi.com i a www.facebook.com/McXavi .

7.      
Et podrem veure algun dia a la ciutat de Tortosa?
Ja he fet actuacions particulars a la ciutat de Tortosa però mai en públic obert o teatre així que seria un autèntic plaer fer-ho.

8.      
Explica’ns una anècdota sobre alguna de les teves actuacions.
D’anècdotes n’hi ha moltíssimes... entre elles, una quan vaig actuar a Boston i vaig treure a l’escenari un famós humorista d’allà, jo no el coneixia i vaig començar a fer-li bromes. Tot el món no podia parar de riure i jo no comprenia perquè... quan vaig acabar m’ho van explicar tot.
O fa poc, després de l’aparició al TSQV, em va trucar un senyor preguntant si era el mag de la TV... què tenia un problema amb la seva dona i que necessitava ajuda d’un mag.

 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright © -2012 Periodisme Juvenil All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks